Miejsce:
online
Kategoria
Kursy doskonalące wiedzę księgowych i osób zajmujących się podatkami i rachunkowością - on-line
Typ:
Kurs
Tryb:
soboty i niedziele w godzinach 9:00 - 16:00 (2 weekendy w miesiącu)
Termin rozpoczęcia:
12.04.2025
Termin zakończenia:
05.07.2025
Koniec zapisów:
12.04.2025
Wykładowca:
Podkówka-Sędek Joanna

Opłata:
2650,00 zł - cena podstawowa wraz z wpisowym
2385,00 zł - cena dla członków Stowarzyszenia wraz z wpisowym
2517,50 zł - cena dla osób kontynuujących naukę wraz z wpisowym
150,00 zł - wpisowe

Raty:
3 raty
Wpłata 1: 1000,00 zł
Wpłata 2: 1000,00 zł
Wpłata 3: 650,00 zł
Zapisz się

Cel

Pogłęb swoją wiedzę z zakresu rachunkowości podatkowej – bieżącego i odroczonego podatku, podatku VAT w rachunkowości itd. Skupiamy się na zagadnieniach praktycznych towarzyszących księgowym w codziennej pracy.

Celem kursu jest przygotowanie uczestnika do wykonywania zawodu: specjalista ds. rachunkowości podatkowej (kod zawodu 241105), który został ujęty w klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy wprowadzonej rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 roku (t.j. Dz. U. z 2018 roku poz. 227 ze zm.).

 Dla kogo kurs „Specjalista ds. rachunkowości podatkowej”?

  • dla osób z wykształceniem wyższym lub średnim posiadających wiedzę z zakresu prawa podatkowego oraz rachunkowości przynajmniej na poziomie specjalisty ds. rachunkowości
  • dla osób, które chcą podnieść swoje kwalifikacje i zdobyć wiedzę z zakresu rachunkowości podatkowej, ze szczególnym naciskiem na zagadnienia praktyczne towarzyszące księgowym w codziennej pracy

Jakie kompetencje i umiejętności zyskasz po kursie? Nauczysz się:

  • ujmować w księgach rachunkowych operacje gospodarcze związane z bieżącymi rozliczeniami z tytułu podatków bezpośrednich i pośrednich oraz podatkiem odroczonym
  • identyfikować obszary zwiększonego ryzyka podatkowego związanego ze zdarzeniami gospodarczymi występującymi w podmiotach gospodarczych

Program

Program kursu obejmuje 82 godziny dydaktyczne, w tym 2 godziny egzaminu wewnętrznego w trybie stacjonarnym.

PROGRAM KURSU 

  1. Prawo podatkowe – zagadnienia wstępne.
  2. Prawo bilansowe a prawo podatkowe.
  3. Podatki kosztowe w księgach rachunkowych.
  4. Podatek dochodowy od osób fizycznych – opodatkowanie dochodów osobistych oraz ich ujęcie w księgach rachunkowych.
  5. Podatek dochodowy od dochodów z działalności gospodarczej w księgach rachunkowych.
  6. Odroczony podatek dochodowy.
  7. Ryczałt od dochodów spółek kapitałowych (tzw. estoński CIT) – podstawowe informacje.
  8. Ujęcie w księgach rachunkowych transakcji opodatkowanych podatkiem od towarów i usług (VAT).

Dodatkowe informacje

Osiągnięcie przez uczestników kursu niezbędnych umiejętności do wykonywania zawodu będzie oceniane na podstawie przeprowadzonej pracy kontrolnej oraz egzaminu wewnętrznego.

Warunkiem ukończenia kursu i otrzymania przez uczestnika zaświadczenia o ukończeniu kursu oraz zaświadczenia kwalifikacyjnego jest:

  1. aktywne uczestnictwo w minimum 70% zajęć dydaktycznych,
  2. zaliczenie pracy kontrolnej oraz zaliczenie wszystkich elementów samokształcenia,
  3. zaliczenie egzaminu wewnętrznego wg ustalonych kryteriów.

Przystąpienie do egzaminu będzie możliwe po spełnieniu warunków ukończenia kursu określonych w pkt a) i b).

Po zakończeniu kursu i spełnieniu warunków określonych w programie nauczania uzyskasz:

  • zaświadczenie o ukończeniu kursu wydane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2024 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. poz. 2175)
  • zaświadczenie kwalifikacyjne z potwierdzeniem posiadania kwalifikacji zawodowych w obrębie zawodu specjalisty ds. rachunkowości podatkowej wydawane przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce jako organizację zawodową, członka Międzynarodowej Federacji Księgowych (IFAC)

Dlaczego warto zapisać się na nasze kursy?

  • zdobędziesz nowe kompetencje merytoryczne, społeczne i personalne oraz umiejętności zawodowe, dzięki którym osiągniesz swoje cele
  • uczysz się od doświadczonych wykładowców z bogatą wiedzą i doświadczeniem praktycznym
  • niezależnie od wybranej formy kursu – stacjonarnie czy online – nasze zajęcia to 100% czasu z wykładowcą; prowadzone są w czasie rzeczywistym a więc możesz na bieżąco zadawać pytania dotyczące omawianych zagadnień
  • utrwalisz zdobywaną wiedzę rozwiązując praktyczne zadania warsztatowe na żywo z wykładowcą
  • po ukończeniu kursu i zdaniu egzaminu zyskasz zaświadczenia rozpoznawane i poszukiwane przez pracodawców czym zwiększasz swoje szanse na rynku pracy

Dodatkowo zyskujesz:

  • autorskie podręczniki, prezentacje pdf i materiały szkoleniowe przygotowane przez naszych wykładowców, dostosowane do zmieniających się przepisów prawa
  • dostęp do platformy szkoleniowej i filmów szkoleniowych w ramach samokształcenia (e-learning)

Koszt uczestnictwa w roku szkolnym 2024/2025 (w trybie online) wraz z materiałami szkoleniowymi wynosi 2.650,00- zł, w tym wpisowe: 120,- (dla członków Stowarzyszenia – 2.385,00 zł , dla osób kontynuujących naukę – 2.517,50 zł.).

Rabat za kontynuację udzielany jest w przypadku gdy zgłoszenie na kurs przesłane zostanie w ciągu jednego roku od zakończenia innego kursu, realizowanego przez placówki kształcenia ustawicznego O/O w Warszawie SKwP, dłuższego niż 32 godziny dydaktyczne.

Przy wpłatach dokonywanych przez osoby fizyczne istnieje możliwość uregulowania należności za kurs w ratach. Osoby, które chcą dokonywać płatności ratalnie zobowiązane są do podpisania w naszej siedzibie  umowy. Do umowy należy dołączyć wyciąg z KRD (Krajowego Rejestru Długów).

W sytuacjach wyjątkowych zastrzegamy sobie prawo do zmiany formy realizacji zajęć, o której mowa w § 8 ust. 1 statutu placówki kształcenia ustawicznego, bez uzyskania zgody uczestników. Dotyczy to w szczególności wprowadzenia zajęć z wykorzystaniem technik i metod kształcenia na odległość.

Kurs on-line:

  • Kurs będzie realizowany z wykorzystaniem programu MS Teams
  • 100% czasu z wykładowcą – zajęcia są prowadzone w czasie rzeczywistym
  • Uczestnicy zadają pytania on line i na czacie
  • W części wykładowej uczestnicy widzą prezentację, prezentacja udostępniana jest również w formie elektronicznej
  • W formie zadań i testów utrwalamy pozyskaną wiedzę i umiejętności

Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników zebrania:

  • procesor dwurdzeniowy 2GHz,
  • 4 GB pamięci RAM,
  • system operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS3,
  • połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps)
  • głośniki/kamera/mikrofon.

Wybierając nasze kursy możesz skorzystać z dofinansowań → ze środków Bazy Usług Rozwojowych (BUR) oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)! 

 BAZA USŁUG ROZWOJOWYCH (BUR)

Dofinansowanie dla pracowników mikro, mały i średnich przedsiębiorstw. Klikając w podany link, można uzyskać informację o dofinansowaniu dla poszczególnych województw: http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie

W przypadku chęci skorzystania z tych środków, prosimy o kontakt ze swoim operatorem i dokonanie zgłoszenia na powyższy kurs za pośrednictwem platformy BUR.

KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY (KFS)

Z dofinansowania mogą skorzystać wszystkie przedsiębiorstwa (duże, średnie, małe oraz mikroprzedsiębiorstwa), które zatrudniają min. jedną osobę na umowę o pracę.

Więcej informacji na stronie: http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy

 

KWIECIEŃ 2025: 12, 13, 27

MAJ 2025: 10, 11, 24, 25

CZERWIEC 2025: 7, 28, 29

LIPIEC 2025: 5

ORGANIZATOR ZASTRZEGA SOBIE PRAWO ZMIANY PLANOWANYCH TERMINÓW ZAJĘĆ

Zapisz się

Masz konto - zaloguj się
Przypomnij hasło
Nie masz konta - wypełnij formularz Dane uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Adres zamieszkania uczestnika
Adres korespondencyjny uczestnika
Kalkulacja ceny

Jestem członkiem Stowarzyszenia Księgowych w Polsce od ponad roku i korzystam ze zniżki w cenie kursu zgodnie z ofertą szkoleniową.

Kontynuuję naukę i korzystam ze zniżki w cenie kursu zgodnie z ofertą szkoleniową.

Proszę wybrać wariant zapłaty za szkolenie. *



Materiały dydaktyczne

Płatnik
Dane do faktury
Załączniki
Załącz
Załącz
Załącz
Załącz
Załącz
Płatność

Konto

Kod rabatowy

Deklaracja uczestnika szkolenia

Płocka 17 lok. 25
01-231 Warszawa

tel. 885 305 645


PKO Bank Polski S.A. 31 1020 1156 0000 7402 0007 5119