Miejsce:
online
Kategoria
Kursy doskonalące wiedzę księgowych i osób zajmujących się podatkami i rachunkowością - on-line
Typ:
Kurs
Tryb:
soboty i niedziele w godzinach 9:00 - 16:00 (2 weekendy w miesiącu)
Termin rozpoczęcia:
12.04.2025
Termin zakończenia:
05.07.2025
Koniec zapisów:
12.04.2025
Wykładowca:
Podkówka-Sędek Joanna

Opłata:
2600,00 zł - cena podstawowa wraz z wpisowym
2340,00 zł - cena dla członków Stowarzyszenia wraz z wpisowym
2470,00 zł - cena dla osób kontynuujących naukę wraz z wpisowym
150,00 zł - wpisowe

Raty:
3 raty
Wpłata 1: 1000,00 zł
Wpłata 2: 1000,00 zł
Wpłata 3: 600,00 zł
Zapisz się

Cel

Wymagania wstępne dla uczestników kursu

Uczestnikami kursu powinny być osoby, które posiadają wykształcenie wyższe lub średnie i posiadają określony zasób wiadomości z zakresu prawa podatkowego oraz rachunkowości (przynajmniej na poziomie kursu dla samodzielnych księgowych bilansistów – specjalistów ds. rachunkowości).

 

Cele kształcenia i sposoby ich osiągania

Celem kształcenia na kursie „Specjalista ds. rachunkowości podatkowej” jest pogłębienie posiadanej przez uczestnika wiedzy z zakresu rachunkowości podatkowej ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień praktycznych, które towarzyszą księgowym w ich codziennej pracy. Kurs obejmuje zagadnienia z zakresu rachunkowości podatkowej (np. bieżący i odroczony podatek odroczony, VAT w rachunkowości).

Kurs ma na celu teoretyczne i praktyczne przygotowanie uczestnika do wykonywania zawodu specjalisty ds. rachunkowości podatkowej. Przygotowanie to ma mieć charakter zarówno teoretyczny, jak i praktyczny, tak aby po zakończeniu kursu absolwent posiadał wiedzę i umiejętności potrzebne do wykonywania tego zawodu.

Realizacja zakładanego celu kształcenia następuje poprzez:

  • aktywny udział uczestnika w zajęciach,
  • samokształcenie, czyli samodzielną naukę uczestnika,
  • samodzielne studiowanie literatury przedmiotu,
  • przeprowadzenie pracy kontrolnej oraz egzaminu wewnętrznego.

Cele kształcenia osiągane są z uwzględnieniem możliwości indywidualnej pracy uczestnika.

Program

Kurs obejmuje 82 godziny dydaktyczne (w tym 2 godziny egzaminu wewnętrznego przeprowadzanego w trybie stacjonarnym).

W trakcie procesu dydaktycznego – w miarę potrzeby – wykładowcy będą opracowywać i przekazywać uczestnikom materiały ilustrujące prowadzone wykłady, tj. prezentacje, konspekty, ćwiczenia, druki itp. Materiały te będą zamieszczane na elektronicznej platformie szkoleniowej. Forma przygotowanych i przekazywanych materiałów będzie dostosowana do systemu realizacji kursu.

 

Program obejmuje następujące zagadnienia

zajęcia edukacyjne: rachunkowość podatkowa

  • Prawo podatkowe – zagadnienia wstępne:
  • Prawo bilansowe a prawo podatkowe:
  • Podatki kosztowe w księgach rachunkowych:
  • Podatek dochodowy od osób fizycznych – opodatkowanie dochodów osobistych oraz ich ujęcie w księgach rachunkowych:
  • Podatek dochodowy od dochodów z działalności gospodarczej w księgach rachunkowych:
  • Odroczony podatek dochodowy:
  • Ryczałt od dochodów spółek kapitałowych (tzw. estoński CIT) – podstawowe informacje:
  • Ujęcie w księgach rachunkowych transakcji opodatkowanych podatkiem od towarów i usług (VAT)

 

Opis efektów kształcenia

Efektem kształcenia powinna być nabyta wiedza dająca możliwość wykonywania pracy, polegającej na:

  • ujmowaniu w księgach rachunkowych operacji gospodarczych związanych z bieżącymi rozliczeniami z tytułu podatków bezpośrednich i pośrednich oraz podatkiem odroczonym;
  • identyfikowaniu obszarów zwiększonego ryzyka podatkowego związanego ze zdarzeniami gospodarczymi występującymi w podmiotach gospodarczych.

 

W ramach ceny uczestnicy otrzymują:

  • komplet aktów prawnych;
  • materiały dydaktyczne przygotowane przez organizatora;
  • dostęp do pakietu MS Office;

 
Sposoby i forma zaliczenia

Osiągnięcie przez uczestników kursu niezbędnych umiejętności do wykonywania zawodu będzie oceniane na podstawie przeprowadzonej pracy kontrolnej oraz egzaminu wewnętrznego.

Warunkiem ukończenia kursu i otrzymania przez uczestnika zaświadczenia o ukończeniu kursu oraz zaświadczenia kwalifikacyjnego jest:

  • aktywne uczestnictwo w minimum 70% zajęć dydaktycznych,
  • zaliczenie pracy kontrolnej oraz zaliczenie wszystkich elementów samokształcenia,
  • zaliczenie egzaminu wewnętrznego wg ustalonych kryteriów.

Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest spełnienie przez uczestnika warunków ukończenia kursu określonych w pkt a) i b).

 

Egzamin odbędzie się w placówce w Warszawie.

 

Wykładowcami na kursie w zależności od grupy będą:

  • Pani Joanna Podkówka-Sędek – wykładowca rachunkowości i podatków,
  • Pani Wanda Wojas – biegły rewident, wykładowca rachunkowości i podatków,
  • Pani Katarzyna Zasiewska () – wykładowca rachunkowości i podatków.

Dodatkowe informacje

Uczestnicy kursu po zakończeniu kursu i spełnienie określonych warunków będą mogli uzyskać:

  • zaświadczenie o ukończeniu kursu wydane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2024 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. poz. 2175),
  • zaświadczenie kwalifikacyjne z potwierdzeniem posiadania kwalifikacji zawodowych w obrębie zawodu specjalisty ds. rachunkowości podatkowej wydawane przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce jako organizację zawodową, członka Międzynarodowej Federacji Księgowych (IFAC).

 

Koszt uczestnictwa w roku szkolnym 2024/2025 (w trybie online) wraz z materiałami szkoleniowymi wynosi 2.600,00- zł, w tym wpisowe: 120,- (dla członków Stowarzyszenia – 2.340,00 zł , dla osób kontynuujących naukę – 2.470,00 zł.).

 

Rabat za kontynuację udzielany jest w przypadku gdy zgłoszenie na kurs przesłane zostanie w ciągu jednego roku od zakończenia innego kursu, realizowanego przez placówki kształcenia ustawicznego O/O w Warszawie SKwP, dłuższego niż 32 godziny dydaktyczne.

Przy wpłatach dokonywanych przez osoby fizyczne istnieje możliwość uregulowania należności za kurs w ratach.

Osoby, które chcą dokonywać płatności ratalnie zobowiązane są do podpisania w naszej siedzibie  umowy. Do umowy należy dołączyć wyciąg z KRD (Krajowego Rejestru Długów).

  • Kurs będzie realizowany z wykorzystaniem programu MS Teams.
  • 100% czasu z wykładowcą – zajęcia są prowadzone w czasie rzeczywistym
  • Uczestnicy zadają pytania on line i na czacie
  • W części wykładowej uczestnicy widzą prezentację, prezentacja udostępniana jest również w formie elektronicznej
  • W formie zadań i testów utrwalamy pozyskaną wiedzę i umiejętności

Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników zebrania:

  • procesor dwurdzeniowy 2GHz,
  • 4 GB pamięci RAM,
  • system operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS3,
  • połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps)
  • głośniki/kamera/mikrofon

MOŻLIWE DOFINANSOWANIA:

BAZA USŁUG ROZWOJOWYCH (BUR)

Dofinansowanie dla pracowników mikro, mały i średnich przedsiębiorstw. Klikając w podany link, można uzyskać informację o dofinansowaniu dla poszczególnych województw: http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie

W przypadku chęci skorzystania z tych środków, prosimy o kontakt ze swoim operatorem i dokonanie zgłoszenia na powyższy kurs za pośrednictwem platformy BUR.

KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY (KFS)

Z dofinansowania mogą skorzystać wszystkie przedsiębiorstwa (duże, średnie, małe oraz mikroprzedsiębiorstwa), które zatrudniają min. jedną osobę na umowę o pracę.

Więcej informacji na stronie: http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy

Planowane terminy zajęć:

KWIECIEŃ 2025:

MAJ 2025:

CZERWIEC 2025:

LIPIEC 2025:

ORGANIZATOR ZASTRZEGA SOBIE PRAWO ZMIANY PLANOWANYCH TERMINÓW ZAJĘĆ

Zapisz się

Masz konto - zaloguj się
Przypomnij hasło
Nie masz konta - wypełnij formularz Dane uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Adres zamieszkania uczestnika
Adres korespondencyjny uczestnika
Kalkulacja ceny

Jestem członkiem Stowarzyszenia Księgowych w Polsce od ponad roku i korzystam ze zniżki w cenie kursu zgodnie z ofertą szkoleniową.

Kontynuuję naukę i korzystam ze zniżki w cenie kursu zgodnie z ofertą szkoleniową.

Proszę wybrać wariant zapłaty za szkolenie. *



Materiały dydaktyczne

Płatnik
Dane do faktury
Załączniki
Załącz
Załącz
Załącz
Załącz
Załącz
Płatność

Konto

Kod rabatowy

Deklaracja uczestnika szkolenia

Pozostałe terminy tego kursu

zobacz +
Płocka 17 lok. 25
01-231 Warszawa

tel. 885 305 645


PKO Bank Polski S.A. 31 1020 1156 0000 7402 0007 5119