Miejsce:
online / Warszawa
Kategoria
Kadry/płace
Typ:
Szkolenie
Tryb:
stacjonarne / online
Termin rozpoczęcia:
30.01.2025
Godzina rozpoczęcia:
09:00
Koniec zapisów:
30.01.2025
Wykładowca:
Młynarska-Wełpa Elżbieta

Opłata – zajęcia w trybie stacjonarnym:
460,00 zł - cena podstawowa
437,00 zł - cena dla członków Stowarzyszenia
Opłata – zajęcia w trybie on-line:
435,00 zł - cena podstawowa
413,25 zł - cena dla członków Stowarzyszenia
Zapisz się

Cel

Adresat: Szkolenie przeznaczone jest dla osób pracujących w biurze rachunkowy, odpowiedzialnych za prawidłowe naliczanie płac dla pracowników klientów. Osoby, które zajmują się na co dzień obowiązkami płacowymi realizowanymi jako podmiot zewnętrzny będą mogły poznać najważniejsze zestawy zależności pomiędzy zdarzeniami kadrowo-płacowymi, jakie dotyczą pracowników klienta biura rachunkowego, a towarzyszącym im naliczeniom płacowym wykonywanym w imieniu klienta. Przy okazji będzie można ugruntować swoją wiedzę dotyczącą naliczania wynagrodzeń z uwzględnieniem różnych przypadków, które dotyczą każdego płatnika, jako pracodawcy niezależnie od poziomu zatrudnienia.

Cel: Analiza wzorów dokumentów, zapisów umownych, treści obwieszczeń i regulaminów, terminów rozliczeń, schematów płacowych z uwzględnieniem przepisów podatkowych i ubezpieczeniowych to ważna umiejętność każdego pracownika biura rachunkowego, który sporządza wiele list płac w miesiącu, po kolei, dla każdego kolejnego klienta. Na przykładach zaprezentowane zostaną najczęściej występujące problemy wynikające ze specyfiki pracy na rzecz zewnętrznego pracodawcy. Uwzględnienie ciekawych stanowisk urzędowych i orzecznictwa sądowego w bieżącym wyjaśnianiu poszczególnych zagadnień to ważny element tych zajęć.

Korzyści: Praktyczny charakter szkolenia pozwala uczestnikom uporządkować posiądą wiedzę z zakresu naliczania wynagrodzeń w różnych sytuacjach, gdy dane od klienta biura rachunkowego są podstawą do sporządzenia dokumentacji płacowej, ubezpieczeniowej i podatkowej. Zagadnienia wyjaśnione zostaną w przystępny sposób. Przykłady z życia wzięte oraz rady dotyczące sposobów uniknięcia błędów to tylko część korzyści, jakie towarzyszą udziałowi w tym szkoleniu.

Forma zajęć: wykład trenera, studia przykładów, analiza orzecznictwa, ćwiczenia, dyskusja i wymiana doświadczeń oraz sesja odpowiedzi na pytania uczestników zadawane na bieżąco oraz na podsumowanie zajęć po zrealizowaniu programu.

Program

Wykładowca: Elżbieta Młynarska – Wełpa – specjalista w zakresie płac i kadr

Program kursu (8 godzin wykładowych):

  1. Jak terminy wypłaty wynagrodzenia wpływają na poprawność rozliczeń z pracownikiem, ZUS-em i urzędem skarbowym? Plusy i minusy wypłaty „na koniec miesiąc” i „do 10-tego”.
  2. Ustalenia dotyczące zakresu, sposobu i terminu przekazywania danych do listy płac – czyli nie tylko jak przejąć dokumentację kadrowo-płacową klienta, ale czego wymagać miesiąc po miesiącu, gdy prowadzimy dokumentację płacową.
  3. Fakultatywne składniki wynagrodzenia – trudności związane z brakiem informacji od klienta:
    1. Skąpe zapisy w regulaminie wynagradzania a lista płac.
    2. Brak ewidencji odbioru świadczeń rzeczowych.
    3. Błędy przy wliczaniu premii i dodatków do podstaw zasiłkowych.
    4. Składniki potrącane na liście płac a potrącenia komornicze.
  4. Jakie mamy problemy z wypłatą wynagrodzenia za czas choroby oraz świadczeń z ubezpieczenia społecznego przysługujących w związku niezdolnością do pracy?
    1. Wyliczenia wartości świadczenia do wypłaty, a pomniejszenie wynagrodzenia za pracę.
    2. Brak ewidencji nieobecności innych niż zwolnienia lekarskie.
    3. Niekompletna dokumentacja zasiłkowa a prawo do zasiłku opiekuńczego lub macierzyńskiego.
    4. Błędnie ustalony rodzaj świadczenia.
  5. Jak unikać pułapek sporządzając listy płac – rady praktyczne, gdy:
    1. Powstanie nadpłata wynagrodzenia.
    2. Błędnie naliczymy składki ZUS.
    3. Popełnimy „czeski błąd” przy składnikach płacowych lub ich wartości.
    4. Otrzymamy dokumenty źródłowe po terminie.
  6. Jakie błędy popełniamy najczęściej i co robić, by ich unikać?
    1. Jak rozliczać wieloetatowca?
    2. Jak stosować zmieniające się oświadczenia pracownicze – w tym podatkowe mające wpływ na naliczania zaliczki na podatek w trakcie i po ustaniu stosunku prawnego?
    3. Jak monitorować składki na FP i FGŚP, by ich nie nadpłacać?
    4. Co robić z oskładkowaniem umów cywilno-prawnych gdy brakuje danych o statusie ubezpieczonego?
    5. Jakie oświadczenia i wnioski wdrożyć w ramach współpracy z klientem?
    6. Na co zwracać uwagę przy przekazywaniu dokumentów do listy płac?
  7. Sesja odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Dodatkowe informacje

Szkolenie hybrydowe
Udział możliwy w formie stacjonarnej lub on-line.
Wybór formy szkolenia w chwili zapisu.

Szkolenie stacjonarne.
Cena obejmuje: udział w kursie, autorskie materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch.
Zajęcia odbywać się będą w O/O SKwP w Warszawie w godzinach 9:00 – 16:00.

Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu on-line wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
  • dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.

Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:

  • Sesja video I 9.00 – 10.30
  • Sesja video II 10.45 – 12.15
  • Sesja video III 12.45 – 14.15
  • Sesja video IV 14.30 – 16.00
Wymagania techniczne
  • komputer z kamerą i głośnikiem,
  • stabilny dostęp do Internetu

Zapisz się

Masz konto - zaloguj się
Przypomnij hasło
Forma uczestnictwa
Płocka 17 lok. 25
01-231 Warszawa

tel. 885 305 645


PKO Bank Polski S.A. 31 1020 1156 0000 7402 0007 5119