Miejsce:
online / Warszawa
Kategoria
Podatki
Typ:
Szkolenie
Tryb:
stacjonarne / online
Termin rozpoczęcia:
02.12.2024
Godzina rozpoczęcia:
09:00
Koniec zapisów:
02.12.2024
Wykładowca:
Wojewoda Tomasz

Opłata – zajęcia w trybie stacjonarnym:
470,00 zł - cena podstawowa
446,50 zł - cena dla członków Stowarzyszenia
Opłata – zajęcia w trybie on-line:
435,00 zł - cena podstawowa
413,25 zł - cena dla członków Stowarzyszenia
Zapisz się

Program

Wykładowca: Tomasz Wojewoda – specjalista w zakresie podatków

Program kursu (8 godzin wykładowych):

  1. „Wakacje składkowe” dla przedsiębiorców od 1 listopada 2024 r., wprowadzenie możliwości nieopłacania składek na ubezpieczenia społeczne przez jeden miesiąc w roku, warunki stosowania, zasady rozliczeń.
  2. Wprowadzenie, od 1 stycznia 2025 r., obowiązku składania JPK_CIT (JPK_KR_PD i JPK_ST_KR) po zakończeniu roku podatkowego (obrotowego) bez wezwania ze strony urzędu skarbowego, dla wybranych kategorii największych podatników podatku dochodowego od osób prawny.
  3. Projektowane zmiany od 1 stycznia 2025 r.
    • „Kasowy PIT” wprowadzenie możliwości wyboru przez przedsiębiorców kasowej metody rozliczania przychodów i kosztów uzyskania przychodów, warunki stosowania, zasady rozliczeń.
    • Zmiany w zakresie rozliczania składki zdrowotnej przez przedsiębiorców, nowe zasady obliczania wysokości składki w zależności od formy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
  4. Wygaśnięcie, od 1 stycznia 2024 r., czasowego zwolnienia z obowiązku rozliczania i opłacania minimalnego podatku dochodowego od osób prawnych przez spółki oraz podatkowe grupy kapitałowe, które w roku podatkowym poniosły stratę albo osiągnęły udział dochodów w przychodach w wysokości nie większej niż 2%. Zasady obliczania i opłacania minimalnego podatku dochodowego za 2024 r.
  5. Bieżące problemy i zagadnienia.
    • Zasady rozliczania kosztów w czasie (moment zaliczania wydatków do kup, koszty bezpośrednie i pośrednie, rozliczanie kosztów na przełomie lat podatkowych, koszty zapłacone i poniesione, ubezpieczenia, licencje, certyfikaty, atesty, czynsz inicjalny w umowach leasingowych, remonty, usługi wykonane w następnych okresach sprawozdawczych, zaliczki itp.).
    • Zasady dokumentowania kosztów uzyskania przychodów.
    • Zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reprezentację, reklamę, sponsoring, udział w targach i imprezach reklamowych oraz sprzedaż premiową. Obowiązek składania PIT – 11 w przypadku nieodpłatnych świadczeń dla kontrahentów oraz sytuacje, w których firmy nie muszą składać tych informacji.
    • Koszty egzekucji i postępowania sądowego, kary umowne, odszkodowania, naprawy gwarancyjne, rękojmia za wady – warunki zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów.
    • Świadczenia na rzecz pracowników – zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów, wydatki nie stanowiące kosztów podatkowych, zasady opodatkowania przychodów u pracowników, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych.
  6. Podatek od towarów i usług.
    • Zmiany od 1 stycznia 2025 r.
      • Nowe zasady rozliczania kaucji za opakowania zwrotne w postaci butelek szklanych – w związku z wejściem w życie systemu kaucyjnego w Polsce.
      • Wprowadzenie, od 1 stycznia 2025 r., obowiązku zapewnienia współpracy kasy rejestrującej on line z terminalem płatniczym. Sankcje za nieprzestrzeganie przepisu.
    • Bieżące problemy i zagadnienia.
      • Zasady potrącania podatku naliczonego, odliczanie podatku VAT z faktur zawierających tzw. błędy mniejszej wagi (np. błąd w nazwie lub adresie nabywcy bądź sprzedawcy, błąd w NIP-ie, błąd w dacie sprzedaży itp.) bez obowiązku wystawiania noty korygującej lub faktury korygującej oraz z faktur wystawionych przez podmioty nie zarejestrowane jako podatnik VAT..
      • Najczęściej występujące problemy praktyczne związane z potrącaniem podatku naliczonego – odliczanie podatku VAT z faktur zawierających błędy dotyczące kwoty podatku, stawki, ceny, wartości lub ilości towarów, niedobory, straty, zakup usług gastronomicznych i noclegowych, zakup usług cateringowych, zakup alkoholu.
      • Obowiązek wystawiania faktur zaliczkowych, obligatoryjne elementy takiej faktury oraz przypadki kiedy podatnik nie musi wystawiać faktur zaliczkowych.
      • Rozliczanie zaliczek w obrocie krajowym i międzynarodowym, moment powstania obowiązku podatkowego, zaliczki nie podlegające opodatkowaniu VAT-em, nadpłaty, zasady potrącania VAT-u naliczonego przez nabywcę.
      • Czynności nieodpłatne: użyczenia, prezenty, nagrody, przekazanie i zużycie towarów oraz świadczenie usług na potrzeby reprezentacji i reklamy, prezenty o małej wartości, drukowane materiały reklamowe bądź informacyjne, próbki, świadczenia na rzecz pracowników, świadczenia finansowane z ZFŚS, świadczenia wynikające z przepisów BHP (środki higieny osobistej, odzież robocza i ochronna, napoje: kawa, herbata, soki itp.), darowizny, świadczenie usług bez pobrania należności – zasady rozliczania na gruncie VAT.
  7. Odpowiedzi na pytania uczestników.

Dodatkowe informacje

Szkolenie hybrydowe
Udział możliwy w formie stacjonarnej lub on-line.
Wybór formy szkolenia w chwili zapisu.

Szkolenie stacjonarne.
Cena obejmuje: udział w kursie, autorskie materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch.
Zajęcia odbywać się będą w O/O SKwP w Warszawie w godzinach 9:00 – 16:00.

Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu on-line wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
  • dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.

Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:

  • Sesja video I 9.00 – 10.30
  • Sesja video II 10.45 – 12.15
  • Sesja video III 12.45 – 14.15
  • Sesja video IV 14.30 – 16.00
Wymagania techniczne
  • komputer z kamerą i głośnikiem,
  • stabilny dostęp do Internetu

Zapisz się

Masz konto - zaloguj się
Przypomnij hasło
Forma uczestnictwa
Płocka 17 lok. 25
01-231 Warszawa

tel. 885 305 645


PKO Bank Polski S.A. 31 1020 1156 0000 7402 0007 5119