Miejsce:
online / Warszawa
Kategoria
Rachunkowość Podatki
Typ:
Szkolenie
Tryb:
stacjonarne / online
Termin rozpoczęcia:
11, 12, 13 marca 2025 roku
Godzina rozpoczęcia:
09:00
Koniec zapisów:
04.02.2025
Wykładowca:
Gajewska Agnieszka, Komorowska Ewa, Tomala Katarzyna

Opłata – zajęcia w trybie stacjonarnym:
1200,00 zł - cena podstawowa
1050,00 zł - cena dla członków Stowarzyszenia Księgowych w Polsce (pod warunkiem opłaty składki za 2025 r.)
Opłata – zajęcia w trybie on-line:
1200,00 zł - cena podstawowa
1050,00 zł - cena dla członków Stowarzyszenia Księgowych w Polsce (pod warunkiem opłaty składki za 2025 r.)
Zapisz się

Program

Wykładowcy:

  • Pani Agnieszka Gajewska – biegły rewident,
  • Pani Ewa Komorowska – biegły rewident,
  • Pani Katarzyna Tomala – doradca podatkowy.

Terminy kursu:

  • 4, 5, 6, lutego 2025 roku
  • 11, 12, 13 marca 2025 roku

Szczegółowy program kursu:

Podatek VAT  w 2025 roku – wykładowca Pani Ewa Komorowska

  1. Zmiany 1 stycznia 2025
    • zwolnienie podmiotowe dla podatników zagranicznych,
    • zwolnienie w innym państwie członkowskim dla polskiego podatnika,
    • miejsce świadczenia dla usług wstępu na wirtualne przedstawienia,
    • zmiany w zakresie kas rejestrujących.
  2. Planowane zmiany w zakresie KSeF.
  3. Obowiązek podatkowy w transakcjach krajowych:
    • ogólna zasada powstawania obowiązku podatkowego,
    • znaczenie warunków INCOTERMS dla obowiązku podatkowego.
  4. Szczególne zasady powstania obowiązku podatkowego.
  5. Odliczenie VAT w transakcjach krajowych:
    • moment powstania prawa do odliczenia,
    • warunki i terminy odliczenia podatku naliczonego,
    • ograniczenia w prawie do odliczeń podatku naliczonego,
    • błędy i pomyłki w fakturach a prawo do odliczenia podatku naliczonego.
  6. Rozliczanie faktur korygujących, korygowanie podatku należnego i naliczonego:
    • korekty sprzedaży „in plus” i „in minus” – terminy rozliczeń.
  7. Kursy walut – zastosowanie w transakcjach wyrażonych w walutach obcych w tym kursy walut dla faktur korygujących.
  8. Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów :
    • definicja WDT,
    • określenie terminu powstania obowiązku podatkowego,
    • stawka 0%, dokumentowanie,
    • WDT w przypadku braku dokumentów potwierdzających WDT.
  9. Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów:
    • definicja WNT,
    • określenie terminu powstania obowiązku podatkowego – VAT należny,
    • moment powstania prawa do odliczenia – VAT naliczony.
  10. Eksport towarów:
    • definicja eksportu towarów w ustawie o VAT,
    • eksport pośredni i bezpośredni – różnice w stosowaniu stawki 0%,
    • warunki i zasady zastosowania stawki 0% w eksporcie towarów w świetle najnowszych interpretacji KIS oraz orzeczeń NSA i TSUE,
    • moment powstania obowiązku podatkowego w eksporcie towarów – wpływ INCOTERMS na moment rozpoznania eksportu,
    • zaliczka w eksporcie towarów, stawka podatku i moment powstania obowiązku podatkowego – zasady wykazania stawki VAT 0%.
  11. Import usług:
    • miejsce świadczenia w przy świadczeniu usług,
    • podstawa opodatkowania w imporcie usług,
    • określanie terminu powstania obowiązku podatkowego,
    • import usług a prawo do odliczenia podatku naliczonego,
    • brak faktury a możliwość odliczenia podatku.
  12. Pytania i odpowiedzi uczestników.

 

Podatki dochodowe w 2025 roku – wykładowca Pani Katarzyna Tomala

  1. Podsumowanie zmian w 2024 r.
    • rezygnacja ze zwolnienia dla dotacji i subwencji – zasady i wpływ na rozliczenie kosztów
    • amortyzacja indywidualna wytworzonych we własnym zakresie budynków (lokali) niemieszkalnych oraz budowli z uwzględnieniem zmian od 2025 r.
    • inne zmiany
  2. Zmiany na 2025 r.
    • zasady raportowania JPK CIT i JPK ST – ogólne zasady i podsumowanie regulacji prawnych oraz terminarz wykonania nowych obowiązków dla różnych kategorii podatników
    • inne zmiany
    • sprzedaż środka trwałego, a podstawa składki zdrowotnej przedsiębiorcy i inne zmiany w składce zdrowotnej przedsiębiorcy
    • kasowy PIT
  3. Przyporządkowanie przychodów do właściwego okresu w tym:
    • kiedy stosować szczególne zasady dla usług ciągłych
    • jak rozliczyć zaliczki i inne wpłaty na poczet przyszłej sprzedaży, w tym 100% zaliczki
  4. Przychody do ustalenia limitu małego podatnika, w tym sytuacje problemowe
  5. Prawo do stawki CIT 9% – uwaga na wyłączenia i pułapki
  6. Koszty uzyskania przychodu – przyporządkowanie do właściwego okresu w tym
    • koszty wynagrodzeń, premii i nagród rocznych oraz składki płatnika
    • wynagrodzenia pracowników i zleceniobiorców produkcyjnych
    • rozliczenie kosztów z tytułu usług ciągłych i inne problemy związane z rozliczeniem w czasie kosztów pośrednich
    • szczególne zasady rozliczenia kosztów podatkowych przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów
  7. Rozliczenie przychodów i kosztów przez podatników stosujących kasowy PIT
  8. Korekta przychodów i kosztów – przyporządkowanie do właściwego okresu
  9. Koszty uzyskania przychodu – przypadki problemowe na tle bieżącego orzecznictwa i stanowiska organów podatkowych
    • transakcje między wspólnikami a spółkami osobowymi i kapitałowymi
    • wydatki i świadczenia na rzecz pracowników i współpracowników
    • promocja i reklama czy reprezentacja wyłączona z kosztów podatkowych
    • zatrudnienie kadry menadżerskie a obejście prawa podatkowego – podejście Dyrektor KIS i Szefa KAS do kontraktów B2B
  10. Minimalny podatek – ustalenie, czy spółka podlega podatkowi minimalnemu, czyli analiza wyłączeń podmiotowych i ustalenie rentowności podatkowej w poprawny sposób
  11. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

 

Rachunkowość w 2025 roku –  wykładowca Pani Agnieszka Gajewska

  1. Zmiany w roku 2024 oraz od 2025 – zmiany ustawowe, nowe krajowe standardy rachunkowości oraz Stanowiska Komitetu Standardów Rachunkowości, nowe sprawozdania xml
    • wpływ zmian na korekty w księgach rachunkowych roku 2024 i sporządzanie sprawozdania za rok 2024
    • definicje jednostek i zakres uproszczeń
    • sprawozdawczość zrównoważonego rozwoju
    • obowiązek badania sprawozdań finansowych
  2. Zmiany w zasadach prowadzenia ksiąg rachunkowych – elektronizacja sprawozdań, ksiąg rachunkowych i dowodów źródłowych (JPK, faktury elektroniczne (KSeF) i inne dowody elektroniczne).
    • zawartość struktury JPK_KR_PD – m.in. rozszerzenie o pozycje sprawozdania finansowego oraz pozycje podatkowe
    • zawartość struktury JPK_ST_KR, a ewidencja środków trwałych i wnip
  3. Praktyczne przykłady ujęcia zdarzeń gospodarczych w księgach i ich prezentacja w JPK_KR_PD
  4. Nowe rozporządzenia Ministra Finansów dotyczące instrumentów finansowych
    • definicje i klasyfikacja instrumentów
    • zasady wyceny
    • rachunkowość zabezpieczeń
    • ujawnienie  danych i informacji
  5. Przychody i koszty ze sprzedaży usług oraz dóbr, ze szczególnym uwzględnieniem zdarzeń po dniu bilansowym oraz podatek dochodowy (bieżący i odroczony) w sprawozdaniu finansowym
    • moment ujęcia przychodów  ze szczególnym uwzględnieniem KSR 3 i KSR nr 15 (analiza treści ekonomicznej umów, analiza ryzyka, umowy wieloelementowe, umowy zawarte na szczególnych warunkach, dotacje).
    • różnica między prawem bilansowym i podatkowym i ich wpływ na podatek odroczony.
    • przychody i koszty na przełomie roku.
  6. Wybrane zagadnienia dotyczące składników aktywów i pasywów:
    • środki trwałe i wartości niematerialne i prawne
    • zapasy
    • aktywa finansowe i zobowiązania finansowe
    • rozrachunki
    • rozliczenia międzyokresowe
    • rezerwy
  7. Zasady sporządzania sprawozdania finansowego
    • forma, porównywalność danych
    • kompletność danych w informacji dodatkowej
  8. Sprawozdanie z działalności
  9. Odpowiedzialność za sprawozdanie finansowe: obowiązki księgowego i kierownika jednostki
  10. Sesja odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

 

Dodatkowe informacje

UWAGA: Dla członków zwyczajnych, członków zwyczajnych – dyplomowanych księgowych i członków wspierających Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, którzy mają zapłacone składki za 2025 rok, cena uczestnictwa w kursie wynosi 1050,00 zł (słownie jeden tysiąc pięćdziesiąt złotych) od jednej osoby
Szkolenie hybrydowe
Udział możliwy w formie stacjonarnej lub on-line.
Wybór formy szkolenia w chwili zapisu.

Szkolenie stacjonarne.
Cena obejmuje: udział w kursie, autorskie materiały szkoleniowe, serwis kawowy.
Zajęcia odbywać się będą w O/O SKwP w Warszawie w godzinach 9:00 – 16:00.

Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.

Przed szkoleniem otrzymają Państwo:

  • dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.

Szkolenie trwa 24 godziny wykładowe realizowane w ciągu trzech dni szkoleniowych i składa się z sesji video z wykładowcą:

  • Sesja video I 9.00 – 10.30
  • Sesja video II 10.45 – 12.15
  • Sesja video III 12.45 – 14.15
  • Sesja video IV 14.30 – 16.00
Wymagania techniczne
  • komputer z kamerą i głośnikiem,
  • stabilny dostęp do Internetu.

Zapisz się

Masz konto - zaloguj się
Przypomnij hasło
Forma uczestnictwa

Pozostałe terminy tego szkolenia

zobacz +
Płocka 17 lok. 25
01-231 Warszawa

tel. 885 305 645


PKO Bank Polski S.A. 31 1020 1156 0000 7402 0007 5119