Miejsce:
online / Warszawa
Kategoria
Podatki
Typ:
Szkolenie
Tryb:
stacjonarne / online
Termin rozpoczęcia:
08.11.2024
Godzina rozpoczęcia:
09:00
Koniec zapisów:
08.11.2024
Wykładowca:
Wojewoda Tomasz

Opłata – zajęcia w trybie stacjonarnym:
470,00 zł - cena podstawowa
446,50 zł - cena dla członków Stowarzyszenia
Opłata – zajęcia w trybie on-line:
435,00 zł - cena podstawowa
413,25 zł - cena dla członków Stowarzyszenia
Zapisz się

Program

Wykładowca: Tomasz Wojewoda – specjalista w zakresie podatków

Program kursu (8 godzin wykładowych):

  1. Definicja reprezentacji i reklamy – elementy rozróżniające reklamę od reprezentacji.
  2. Wydatki na reprezentację – zasady rozliczania na gruncie podatków dochodowych, przypadki kiedy mogą stanowić koszty podatkowe np.:
    • upominki, kosze świąteczne i prezenty dla kontrahentów,
    • poczęstunki dla kontrahentów w siedzibie firmy, restauracjach itp.
    • wydatki na dekoracje biura,
    • hotele dla kontrahentów, taksówki, bilety itp.,
    • organizowanie imprez jubileuszowych i okolicznościowych.
  3. Obowiązek składania PIT – 11 w przypadku nieodpłatnych świadczeń dla kontrahentów oraz sytuacje, w których firmy nie muszą składać tych informacji.
  4. Zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reklamę np.:
    • organizacja konferencji i szkoleń o charakterze reklamowym lub instruktażowym,
    • upominki reklamowe, tablice reklamowe, degustacje, plakaty, udział w konferencjach itp. – zasady rozliczeń podatkowych,
    • temporalne zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reklamę,
    • dystrybuowanie materiałów reklamowych, standy, katalogi, wzorniki itp.,
    • reklama publiczna i niepubliczna – jednolite traktowanie na gruncie podatkowym itp.
  5. Sponsoring oraz udział w targach i imprezach reklamowych:
    • Zasady dokumentowania i zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów.
    • Rozliczanie sponsoringu na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.
    • Środki trwałe i wyposażenie przekazane nieodpłatnie nabywcom towarów bądź usług – skutki podatkowe.
    • Udział w targach i imprezach reklamowych – zasady rozliczeń podatkowych.
  6. Sprzedaż premiowa w aspekcie podatków dochodowych, podatku od towarów i usług oraz ustawy o grach hazardowych:
    • Wydatki na organizację sprzedaży premiowej, nagrody w organizowanych przez sprzedawcę bądź producenta konkursach i losowaniach – zasady zaliczania poniesionych wydatków do kosztów uzyskania przychodów.
    • Zasady opodatkowania podatkiem dochodowym zwycięzców konkursów i promocji otrzymujących nagrody związane ze sprzedażą premiową, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych.
    • Przypadki, w których organizator sprzedaży premiowej pełni funkcję płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych.
    • Zasady rozliczania sprzedaży premiowej na gruncie VAT (możliwość potrącenia podatku naliczonego, przypadki gdy nie powstaje obowiązek uiszczenia podatku należnego itp.).
    • Rabaty naturalne – zasady rozliczeń na gruncie podatków dochodowych i podatku od towarów i usług.
    • Sprzedaż premiowa – skutki na gruncie ustawy o grach hazardowych.
  7. Sprzedaż towarów i usług za cenę symboliczną (1 zł lub 1 gr) skutki w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatków dochodowych.
  8. Świadczenia na rzecz pracowników, zasady zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów u pracodawcy, ustalanie przychodów pracowników, zasady stosowania zwolnień z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych np.: wydatki pracodawcy na: prezenty, nagrody, paczki świąteczne, bony towarowe, bony obiadowe, posiłki i napoje dla pracowników, opiekę medyczną, zakup odzieży dla pracowników, zapomogi pieniężne i rzeczowe, fundowanie wycieczek, wynajem lokali mieszkalnych, używanie służbowych telefonów do prywatnych celów pracowników itp.
  9. Spotkania i wyjazdy integracyjne, szkolenia pracowników – warunki zaliczenia wydatków do kosztów uzyskania przychodów, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, rozliczanie na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.
  10. Wydatki na rzecz pracowników nie stanowiące kosztów uzyskania przychodów.
  11. Wykorzystywanie samochodów służbowych do prywatnych celów pracowników – zasady ustalania przychodów pracownikom oraz stosowania zwolnienia z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, zaliczanie wydatków do kosztów podatkowych, rozliczenia na gruncie VAT.
  12. Zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów oraz zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych kwot zwracanych pracownikom z tytułu wynajęcia dziennego opiekuna lub uczęszczania dzieci pracowników do przedszkoli, żłobków, klubów dziecięcych itp.
  13. Wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 8 lipca 2014 r. i jego korzystne skutki w zakresie opodatkowania przychodów pracowników z tytułu nieodpłatnych świadczeń otrzymanych od pracodawcy.
  14. Podatek VAT należny i naliczony zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów.
  15. Świadczenie usług oraz przekazanie i zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy w aspekcie podatku od towarów i usług np.:
    • zasady rozliczania VAT-u należnego w przypadku świadczenia usług oraz przekazania lub zużycia towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy,
    • upominki i nagrody dla kontrahentów,
    • zakup usług obcych na potrzeby reprezentacji i reklamy – najkorzystniejsze metody rozliczeń podatkowych,
    • przekazanie a zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy – różnice w rozliczeniach podatkowych,
    • poczęstunki dla kontrahentów (usługi cateringowe, posiłki, napoje itp.),
    • użyczenie składników majątku kontrahentom – zasady rozliczeń podatkowych,
    • import oraz wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów o charakterze reklamowym, towarów otrzymanych w drodze darowizny itp.,
    • przekazywanie nieodpłatnie towarów poza granice RP – kontrahentom z krajów UE i z krajów trzecich,
  16. Katalog towarów i usług podlegających bezwzględnemu obowiązkowi ewidencji w kasie rejestrującej w przypadku nieodpłatnych dostaw dla osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej (np. dla pracowników kontrahenta).
  17. Przypadki, gdy świadczenia na cel reprezentacji i reklamy nie podlegają opodatkowaniu VAT-em,
  18. Prezenty o małej wartości, próbki oraz drukowane materiały reklamowe i informacyjne – zasady rozliczeń na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.
  19. Zasady dokumentowania świadczeń nieodpłatnych na gruncie VAT, zasady ustalania podstawy opodatkowania VAT – em i moment powstania obowiązku podatkowego.
  20. Wydatki niestanowiące kosztów uzyskania przychodów – możliwość potrącenia VAT naliczonego (np. wydatki na zakup alkoholu, darowizny, nieodpłatne świadczenia itp.).
  21. Świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatku od towarów i usług np.:
    • czynności podlegające opodatkowaniu VAT-em,
    • poczęstunki dla pracowników – zasady opodatkowania,
    • świadczenia wynikające z przepisów BHP (środki higieny osobistej, odzież robocza i ochronna, napoje: kawa, herbata, soki itp.) – przypadki kiedy nie podlegają opodatkowaniu VAT-em,
    • zakup usług obcych na potrzeby osobiste pracowników,
    • świadczenia sfinansowane ze środków ZFŚS,
    • zasady potrącania podatku naliczonego w przypadku dokonywania świadczeń na rzecz pracowników,
    • zasady ewidencjonowania świadczeń na rzecz pracowników w kasie rejestrującej.
  22. Zakup okularów korekcyjnych dla pracowników – zasady opodatkowania podatkiem od towarów i usług.
  23. Przypadki, w których świadczenia na rzecz pracowników nie podlegają opodatkowaniu VAT-em.
  24. Pozostałe zagadnienia.
  25. Odpowiedzi na pytania uczestników.

Dodatkowe informacje

Zapisz się

Masz konto - zaloguj się
Przypomnij hasło
Forma uczestnictwa
Płocka 17 lok. 25
01-231 Warszawa

tel. 885 305 645


PKO Bank Polski S.A. 31 1020 1156 0000 7402 0007 5119