Cel
Szkolenie skierowane jest do osób, które w ramach obowiązków zawodowych zajmują się rozliczaniem podatku VAT z tytułu transakcji międzynarodowych (księgowych, doradców podatkowych, biegłych rewidentów), a także każdego, kto w swojej praktyce zawodowej zajmuje się zawieraniem i realizacją transakcji międzynarodowych (radców prawnych, adwokatów, handlowców, pracowników działów fakturowania) i chciałby uzyskać wiedzę jak okoliczności i warunki realizacji transakcji międzynarodowych przekładają się na obszar zagadnienia z obszaru podatku VAT. Uczestnicy szkolenia uzyskają kompleksową wiedzę w zakresie zasad identyfikacji poszczególnych rodzajów transakcji międzynarodowych, ich rozliczania, korygowania rozliczeń, dokumentowania i ewidencjonowania, z perspektywy podatku VAT. Podczas szkolenia omówione zostaną takie transakcje jak: WDT, WNT, eksport towarów, import towarów, WSTO, SOTI, dostawa towarów poza terytorium kraju, nabycie towarów, dla którego podatnikiem jest nabywca, eksport usług, import usług, a także zasady i przykłady rozliczania towarowych transakcji łańcuchowych (m.in. trójstronnych, wraz z procedurą uproszczoną) oraz tematyka refakturowania usług w obrocie międzynarodowym.
Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatowej, w ramach której omawiane są i analizowane z uczestnikami konkretne przykłady transakcji międzynarodowych z perspektywy przepisów regulujących podatek VAT.
Szkolenie pierwotnie funkcjonujące jako szkolenie 1-dniowe zostało na podstawie sugestii uczestników rozbudowane do dwóch dni szkoleniowych i wzbogacone o jeszcze większą ilość praktycznych aspektów i ćwiczeń z zakresu rozliczania transakcji międzynarodowych.
Program
Wykładowca: Cezary Pieńkosz – doradca podatkowy
Program kursu (16 godzin wykładowych):
Dzień I
- Sprzedaż towarów w ramach transakcji międzynarodowych (WDT, eksport towarów, WSTO, SOTI, dostawa towarów poza terytorium kraju):
- Identyfikacja transakcji międzynarodowych
- Status nabywcy (przedsiębiorca, konsument) a wpływ na rozliczenie VAT
- Faktura sprzedażowa w towarowych transakcjach międzynarodowych
- Rozliczenie transakcji
- Świadczenie kompleksowe i jego znaczenie
- Korekty i faktury korygujące
- Ujęcie w JPK_VAT
- Zakup towarów w ramach transakcji międzynarodowych (WNT, import towarów, nabycie towarów, dla którego podatnikiem jest nabywca):
- Identyfikacja transakcji międzynarodowych
- Status nabywcy a wpływ na rozliczenie VAT
- Faktura zakupowa w towarowych transakcjach międzynarodowych
- Rozliczenie transakcji
- Świadczenie kompleksowe i jego znaczenie
- Korekty i faktury korygujące
- Ujęcie w JPK_VAT
- Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia. Dyskusja.
Dzień II
- Rozliczanie towarowych transakcji łańcuchowych (m.in. transakcje trójstronne i procedura uproszczona dla transakcji trójstronnych).
- Sprzedaż usług w ramach transakcji międzynarodowych (eksport usług):
- Identyfikacja transakcji międzynarodowych i znaczenie stałego miejsca prowadzenia działalności
- Status nabywcy (przedsiębiorca, konsument) a wpływ na rozliczenie VAT
- Faktura sprzedażowa w usługowych transakcjach międzynarodowych
- Rozliczenie transakcji
- Świadczenie kompleksowe i jego znaczenie
- Korekty i faktury korygujące
- Ujęcie w JPK_VAT
- Zakup usług w ramach transakcji międzynarodowych (import usług):
- Identyfikacja transakcji międzynarodowych i znaczenie stałego miejsca prowadzenia działalności
- Status nabywcy a wpływ na rozliczenie VAT
- Faktura zakupowa w usługowych transakcjach międzynarodowych
- Rozliczenie transakcji
- Świadczenie kompleksowe i jego znaczenie
- Korekty i faktury korygujące
- Ujęcie w JPK_VAT
- Refakturowanie w transakcjach międzynarodowych.
- Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia. Dyskusja.
Dodatkowe informacje
Wybór formy szkolenia w chwili zapisu.
Szkolenie stacjonarne.
Cena obejmuje: udział w kursie, autorskie materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch.
Zajęcia odbywać się będą w O/O SKwP w Warszawie w godzinach 9:00 – 16:00.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
- dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Szkolenie trwa 16 godzin wykładowych realizowanych w ciągu dwóch dni i składa się z sesji video z wykładowcą:
- Sesja video I 9.00 – 10.30
- Sesja video II 10.45 – 12.15
- Sesja video III 12.45 – 14.15
- Sesja video IV 14.30 – 16.00
- komputer z kamerą i głośnikiem,
- stabilny dostęp do Internetu