Miejsce:
Warszawa
Typ:
Szkolenie
Tryb:
Szkolenie krótkie (9:00-16:00)
Termin rozpoczęcia:
6 - 9 marca 2025 roku
Termin zakończenia:
09.03.2025
Koniec zapisów:
31.12.2024
Wykładowca:
Gajewska Agnieszka, Kostrzewa Marta, Mazurkiewicz Małgorzata, Tomala Katarzyna

Brak miejsc

Program

Stowarzyszenie Księgowych w Polsce Oddział Okręgowy w Warszawie Centrum Edukacji Zawodowej oraz Zarząd Koła Członkowskiego Biur Rachunkowych
uprzejmie zapraszają Państwa do wzięcia udziału w kursach pt.:

VII Wyjazdowa Konferencja Koła Członkowskiego Spółek
28 godzin wykładowych

Termin szkolenia: 6 – 9 marca 2025 roku

Wykładowcy: Pani Agnieszka Gajewska – biegły rewident, Pani Marta Kostrzewa – biegły rewident, Pani Małgorzata Mazurkiewicz – biegły rewident, Pani Katarzyna Tomala – doradca podatkowy

Tematyka kursu:

Rachunkowość – bieżące problemy.

  1. Istotne zmiany w polskim prawie bilansowym, w tym w zakresie sprawozdań finansowych
    • zmiany w ustawie o rachunkowości (nowe akty oraz projekty zmian UoR):
      • definicje jednostek
      • prezentacja przychodów ze sprzedaży materiałów
      • schemy e-SF od 01.01.2025 dla sprawozdań finansowych za rok 2024
      • pozostałe zmiany ustawy o rachunkowości, w tym ESG
    • kierunek planowanych zmian przepisów prawa bilansowego w latach 2024-2030
  2. Zmiany w zasadach prowadzenia ksiąg rachunkowych w związku z wejściem JPK_KR_PD
    • zmiany w polityce rachunkowości
    • przykłady księgowań
  3. Wybrane zagadnienia dotyczące środków trwałych i wnip w związku z JPK_ST_KR
  4. Nowe rozporządzenie MF w zakresie instrumentów finansowych
    • wykaz zmian
    • wycena aktywów i zobowiązań w skorygowanej cenie nabycia – przykłady
  5. Wybrane zagadnienie związane ze sporządzeniem SF.
  6. Sesja odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Podatek VAT – wybrane zagadnienia w aktualnym stanie prawnym.

  1. Zmiany  w przepisach VAT wprowadzone od 1 stycznia 2025 r.
    • Procedura SME – możliwość korzystania przez polskich podatników ze zwolnienia podmiotowego, dla tzw. drobnych przedsiębiorców, w innych krajach UE:
      • istota procedury SME,
      • zasada wzajemności,
      • kto może stosować – limity,
      • specjalne numery identyfikacyjne,
      • możliwości w zakresie podatku naliczonego,
      • zasady fakturowania w ramach zwolnienia,
      • zawiadomienia i właściwość US,
      • korzyści z nowej procedury.
    • Wprowadzenie możliwości skorzystania ze zwolnienia podmiotowego w Polsce przez podatników z innych państw Unii Europejskiej – warunki stosowania zwolnienia, obowiązki sprawozdawcze, przepisy przejściowe.
    • Zmiany w zakresie wliczania wartości WDT do limitu zwolnienia podmiotowego w Polsce (nowe brzmienie art. 113 ustawy o VAT).
    • Zmiany w zakresie ustalania miejsca świadczenia międzynarodowych usług wstępu na imprezy kulturalne, artystyczne, sportowe, naukowe, edukacyjne, rozrywkowe itp. oraz w dziedzinie świadczenia tych usług w przypadku gdy obecność na nich jest wirtualna – zasady rozliczania eksportu i importu usług (nowe brzmienie art. 28g ustawy o VAT).
    • Odroczenie obowiązku zapewnienia współpracy kasy rejestrującej on-line z terminalem płatniczym.
    • Nowe rozporządzenie MF w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących.
    • Zmiany w procedurze VAT marża.
    • Nowe zasady rozliczania kaucji za opakowania w związku z wejściem w życie systemu kaucyjnego w Polsce (zmiana od 1 października 2025 r.):
      • opodatkowanie zwrotu odpadów opakowaniowych,
      • nowe obowiązki ewidencyjne,
      • nowe obowiązki w zakresie dokumentacji.
  2. Bieżące zagadnienia w rozliczeniach VAT z uwzględnieniem najnowszych wyroków TSUE, NSA i interpretacji.
    • Rozliczenie inwentaryzacji – skutki w rozliczeniach VAT:
      • niedobory zawinione i niezawinione zapasów,
      • zapasy przeterminowane i ich utylizacja,
      • zaniechane inwestycje,
      • rozrachunki z odbiorcami – ulga na złe długi,
      • rozrachunki z dostawcami – sankcja na złe długi.
    • Wpływ przepisów ustawy o VAT na system obiegu i kontroli dokumentów u podatnika:
      • zasada należytej staranności i zapewnienia kontroli biznesowej oraz wiarygodnej ścieżki audytu dla transakcji w cyklu zakupów i sprzedaży,
      • dlaczego już teraz warto wdrożyć system elektronicznego obiegu i kontroli dokumentów?
    • Kontrowersje i wątpliwości dotyczące zasad podlegania i nie podlegania przepisom ustawy o  VAT:
      • dotacje, subwencje i dopłaty,
      • kary i odszkodowania,
      • wydatki na rzecz osoby trzeciej (w tym pracowników).
    • Zasady i terminy wystawiania faktur zaliczkowych:
      • skutki wystawienia faktury zaliczkowej przed i po otrzymaniu zapłaty,
      • dlaczego opłaca się wystawiać faktury pro-forma?
      • przypadki gdy nie występuje obowiązek wystawiania faktury zaliczkowej.
    • Zagadnienia i problemy praktyczne związane z odliczaniem VAT naliczonego:
      • zakup na własne potrzeby i refakturowanie usług gastronomicznych i noclegowych oraz usług cateringowych,
      • odliczanie podatku VAT z faktur zawierających błędy dotyczące kwoty podatku, stawki, ceny, wartości lub ilości towarów itp.,
      • odliczanie podatku VAT z faktur korygujących błędy liczbowe i ewidencyjne oraz wynikające z warunków umownych,
      • zasady i terminy odliczania VAT z duplikatów – czy duplikaty są konieczne przy fakturach elektronicznych?
      • terminy odliczania VAT naliczonego przy zakupach krajowych i zagranicznych,
      • zakupy związane z czynnościami zwolnionymi z VAT i mieszanymi – weryfikacja istnienia obowiązku rozliczania VAT strukturą,
      • podatek od wartości dodanej występujący na fakturach związanych z zakupami dokonanymi na terytorium UE – kiedy i dlaczego warto go odzyskać (VAT-REF)?
    • Razem czy osobno? Kontrowersje wokół zasady kompleksowości czynności w rozliczeniach VAT:
      • refakturowanie usług – zasady rozliczeń, moment powstania obowiązku podatkowego przy refakturowaniu mediów w najmie lokali użytkowych i mieszkalnych, usług ubezpieczenia przedmiotu leasingu, usług transportu,
      • stawka VAT i kody GTU w ewidencji JPKV przy czynnościach kompleksowych (towar, usługi, usługa plus towar).
    • Zasady rozliczania VAT przez sprzedawcę i nabywcę z faktur korygujących w transakcjach krajowych oraz międzynarodowych – zagadnienia praktyczne:
      • korekty z powodu błędów,
      • korekty z powodu warunków umownych.
    • Nieodpłatne przekazania towarów i świadczenia usług w rozliczeniach VAT.
    • Pozostałe bieżące istotne zagadnienia.
  3. Co dalej z KSEF? Omówienie bieżącego stanu prac legislacyjnych i wdrożeniowych.
  4. Dyskusja i odpowiedzi na pytania uczestników.

Podatki dochodowe – bieżące problemy.

  1. Przedpłaty i zaliczki, czyli w którym momencie powstaje przychód podatkowy; przychody z usług ciągłych na przełomie roku podatkowego
  2. Rezygnacja ze zwolnienia dla dotacji i subwencji – zasady oraz wpływ na rozliczenie kosztów podatkowych
  3. Spółka nieruchomościowa – zasady kwalifikacji spółek jako spółki nieruchomościowe, szczególne obowiązki w podatku dochodowym; zasady amortyzacji nieruchomości – przegląd bieżącego orzecznictwa
  4. Rozliczanie kosztów pośrednich w księgach rachunkowych:
    • jak rozumieć pojęcie kosztów dotyczących okresu przekraczającego rok podatkowy, czyli kiedy rozliczać koszty podatkowe w czasie?
    • czy sądy administracyjne zmieniają podejście do kosztów pośrednich?
  5. Koszty podatkowe z tytułu wynagrodzeń – czy fiskus zmienia podejście co do momentu potrącenia kosztów podatkowych
  6. Przyporządkowanie kosztów do właściwego źródła przychodów, w tym prawidłowe stosowanie klucza przychodu przy alokacji kosztów do źródła zyski kapitałowe
  7. Korekta kosztów i przychodów podatkowych w tym korekta cen transferowych
  8. Koszty finansowana wewnętrznego – praktyczne przykłady stosowania art. 15cb, czyli kiedy zysk i dopłaty mogą być podstawową naliczenia kosztu podatkowego z tytułu hipotetycznych odsetek
  9. Wypłata zysku na rzecz wspólników, w tym
    • zasady zatrzymania podatku do zwrotu przez płatnika i zwrotu z urzędu skarbowego
    • problemy spółek komandytowych na „klasycznym” CIT przy wypłacie zaliczek na rzecz komplementariusza – korzystne podejście sądów administracyjnych
    • wypłata zaliczek w spółkach rozliczających estoński CIT
    • przykłady obliczenia podatkowy od dywidendy i ustalenie zysku w spółce na estońskim CIT – czyli co wynika z KSR nr 2
  10. Podatek u źródła w zakresie świadczeń na rzecz zagranicznych podmiotów – praktyczne problemy na tle aktualnych interpretacji i orzecznictwa
  11. Zasady raportowanie JPK CIT – ogólna prezentacja zagadnienia, czyli podsumowanie regulacji prawnych i terminarza wdrożenia nowych obowiązków
  12. Minimalny podatek dochodowy – zakres wyłączeń podmiotowych i ustalenie skorygowanego wyniku podatkowego, czyli zasady podlegania temu podatkowi
  13. Podsumowanie zmian na 2025 r.
  14. Sesja odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Kurs odbędzie się w Hotelu Sobienie Królewskie – Sobienie Szlacheckie 64.

Warunki uczestnictwa w kursie:

  • Dokonanie zapisu na konferencję poprzez formularz zapisu
  • Uiszczenie opłaty:

CZŁONKOWIE STOWARZYSZENIA KSIĘGOWYCH W POLSCE:

  • 2.450,00 zł (cena od jednej osoby) dla osób zakwaterowanych w pokojach jednoosobowych,
  • 2.100,00 zł (cena od jednej osoby) dla osób zakwaterowanych w pokojach dwuosobowych.

Do formularza zgłoszeniowego należy również dołączyć dowód opłaty składki członkowskiej za 2025 rok (składki minimalne: członkowie zwyczajni: 100 zł, członkowie wspierający 350 zł).

 

OSOBY NIEBĘDĄCE CZŁONKAMI STOWARZYSZENIA KSIĘGOWYCH W POLSCE:

  • 3.050,00 zł (cena od jednej osoby) dla osób zakwaterowanych w pokojach jednoosobowych,
  • 2.700,00 zł (cena od jednej osoby) dla osób zakwaterowanych w pokojach dwuosobowych.

 

Informacja o przyjęciu uczestnika na konferencję przekazana zostanie drogą mailową po spełnieniu wszystkich powyższych warunków uczestnictwa. Kwalifikacji uczestników dokonuje Dyrektor Placówki na podstawie kolejności wpływu zgłoszeń.

 

W przypadku pytań i wątpliwości prosimy o kontakt z Panią Justyną Wasek tel. 661 672 462,
Panią Sylwią Jaworską tel. 663 136 967 lub na adres e-mail szkolenia@skp-ow.com.pl.

Zgłoszenia przyjmujemy do wyczerpania wolnych miejsc.

Cena obejmuje:

  • 3 noclegi w Hotelu Sobienie Królewskie – Sobienie Szlacheckie 64, w pokojach z łazienkami,
  • wyżywienie: 3 śniadania, 4 lunche, 3 kolacje (w tym jedna uroczysta),
  • szkolenie wraz z materiałami,
  • przerwy kawowe.

Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany wykładowcy, terminu lub odwołania kursu.

Należność za szkolenia prosimy wpłacać na nasz rachunek bankowy PKO BP SA Nr 31 1020 1156 0000 7402 0007 5119 wpisując na przelewie nazwisko uczestnika szkolenia.

Zasady organizacji szkoleń określone zostały w Ogólnych warunkach świadczenia usług szkoleniowych organizowanych
przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce Oddział Okręgowy w Warszawie Centrum Edukacji Zawodowej

Płocka 17 lok. 25
01-231 Warszawa

tel. 885 305 645


PKO Bank Polski S.A. 31 1020 1156 0000 7402 0007 5119