Miejsce:
Typ:
Szkolenie
Tryb:

Program

Wykładowca: Aneta Lech – doradca podatkowy

Program kursu (8 godzin wykładowych):
  1. Faktury korygujące – przyczyny wystawiania
    • obniżenie ceny (rabaty, bonifikaty, skonta itp.)
    • podwyższenie ceny
    • reklamacje
    • zwroty towarów
    • zwroty zaliczek
    • pomyłki
  2. Elementy obowiązkowe faktury korygującej
  3. Zmiany w zakresie ewidencjonowania faktur korygujących „in minus„ i „in plus” wprowadzone od 1 stycznia 2021
    • jak ewidencjonować faktury wystawione do 31 grudnia 2020r., które wpłynęły do nabywców po 1 stycznia 2021r.
    • zasady ewidencjonowania faktur korygujących „in minus” wystawionych po 1 stycznia 2021r.
    • opcjonalna możliwość pozostania przy „starej metodzie” rozliczania faktur korygujących – warunki
    • możliwość rezygnacji w trakcie roku ze „starej metody” rozliczania faktur korygujących
    • rekomendacje
  4. Faktury „in minus” w ewidencji wystawcy po zmianach
    • brak konieczności uzyskiwania potwierdzeń odbioru faktur korygujących in minus
    • nowe wątpliwości, czyli co to jest „dokumentacja uzgodniona z nabywcą określająca warunki obniżenia podstawy opodatkowania dla dostawy towarów lub świadczenia usług określone w fakturze korygującej”?
    • kiedy księgowanie faktur korygujących będzie się odbywało pod datą wystawienia faktury korygującej, a kiedy nie
    • rekomendowana procedura postępowania w przypadku wystawiania i rozliczania faktur korygujących
    • analiza przypadków rozliczania faktur korygujących
    • „metoda” ostatniej szansy”
  5. Faktury „in minus” w ewidencji wystawcy po zmianach
    • co oznaczają wprowadzone zamiany dla nabywców otrzymujących faktury korygujące „in minus”
    • kiedy nabywcy będą zmuszeni do korygowania poprzednich okresów rozliczeniowych
    • czy duplikaty faktur korygujących zmieniają okres ich rozliczenia?
  6. Faktury „in plus” po nowelizacji:
    • w jakich przypadkach wystawca faktury korygującej „in plus” ma obowiązek korygować poprzednie okresy rozliczeniowe
    • w jakich przypadkach wystawca faktury korygującej rozlicza faktury korygujące na bieżąco
    • w jakim okresie rozliczeniowym nabywca rozlicza faktury korygujące „in plus”
  7. Faktury korygujące w transakcjach wewnątrzwspólnotowych – WNT i WDT
    • faktury korygujące WNT „in minus” i „in plus – w jakim okresie rozliczeniowym powinny zostać ujęte w ewidencji i jaki zastosować kurs do ich przeliczenia
    • faktury korygujące WDT „in minus” i „in plus” – zasady ewidencjonowania w JPK_V7 oraz VAT-UE
  8. Faktury korygujące a Mechanizm podzielonej płatności (MPP)
    • czy i kiedy faktury korygujące powinny zawierać adnotację „mechanizm podzielonej płatności – analiza przypadków
    • faktury korygujące przy obowiązkowym i dobrowolnym MPP
    • kiedy oznaczać faktury korygujące kodem MPP w JPK_V7
  9. Zasady korygowania JPK_V7. Kary za błędy oraz jak się ich ustrzec.
  10. Pytania i problemy uczestników szkolenia.

Dodatkowe informacje

Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.

Przed szkoleniem otrzymają Państwo:

  • dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.

Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:

  • Sesja video I 9.00 – 10.30
  • Sesja video II 10.45 – 12.15
  • Sesja video III 12.45 – 14.15
  • Sesja video IV 14.45 – 16.15
Wymagania techniczne
  • komputer z kamerą i głośnikiem,
  • stabilny dostęp do Internetu
Płocka 17 lok. 25
01-231 Warszawa

tel. 885 305 645


PKO Bank Polski S.A. 31 1020 1156 0000 7402 0007 5119