Program
Wykładowca: Aneta Lech – doradca podatkowy
Program kursu (8 godzin wykładowych):
- Faktury korygujące – przyczyny wystawiania
- obniżenie ceny (rabaty, bonifikaty, skonta itp.)
- podwyższenie ceny
- reklamacje
- zwroty towarów
- zwroty zaliczek
- pomyłki
- Elementy obowiązkowe faktury korygującej
- Zmiany w zakresie ewidencjonowania faktur korygujących „in minus„ i „in plus” wprowadzone od 1 stycznia 2021
- jak ewidencjonować faktury wystawione do 31 grudnia 2020r., które wpłynęły do nabywców po 1 stycznia 2021r.
- zasady ewidencjonowania faktur korygujących „in minus” wystawionych po 1 stycznia 2021r.
- opcjonalna możliwość pozostania przy „starej metodzie” rozliczania faktur korygujących – warunki
- możliwość rezygnacji w trakcie roku ze „starej metody” rozliczania faktur korygujących
- rekomendacje
- Faktury „in minus” w ewidencji wystawcy po zmianach
- brak konieczności uzyskiwania potwierdzeń odbioru faktur korygujących in minus
- nowe wątpliwości, czyli co to jest „dokumentacja uzgodniona z nabywcą określająca warunki obniżenia podstawy opodatkowania dla dostawy towarów lub świadczenia usług określone w fakturze korygującej”?
- kiedy księgowanie faktur korygujących będzie się odbywało pod datą wystawienia faktury korygującej, a kiedy nie
- rekomendowana procedura postępowania w przypadku wystawiania i rozliczania faktur korygujących
- analiza przypadków rozliczania faktur korygujących
- „metoda” ostatniej szansy”
- Faktury „in minus” w ewidencji wystawcy po zmianach
- co oznaczają wprowadzone zamiany dla nabywców otrzymujących faktury korygujące „in minus”
- kiedy nabywcy będą zmuszeni do korygowania poprzednich okresów rozliczeniowych
- czy duplikaty faktur korygujących zmieniają okres ich rozliczenia?
- Faktury „in plus” po nowelizacji:
- w jakich przypadkach wystawca faktury korygującej „in plus” ma obowiązek korygować poprzednie okresy rozliczeniowe
- w jakich przypadkach wystawca faktury korygującej rozlicza faktury korygujące na bieżąco
- w jakim okresie rozliczeniowym nabywca rozlicza faktury korygujące „in plus”
- Faktury korygujące w transakcjach wewnątrzwspólnotowych – WNT i WDT
- faktury korygujące WNT „in minus” i „in plus – w jakim okresie rozliczeniowym powinny zostać ujęte w ewidencji i jaki zastosować kurs do ich przeliczenia
- faktury korygujące WDT „in minus” i „in plus” – zasady ewidencjonowania w JPK_V7 oraz VAT-UE
- Faktury korygujące a Mechanizm podzielonej płatności (MPP)
- czy i kiedy faktury korygujące powinny zawierać adnotację „mechanizm podzielonej płatności – analiza przypadków
- faktury korygujące przy obowiązkowym i dobrowolnym MPP
- kiedy oznaczać faktury korygujące kodem MPP w JPK_V7
- Zasady korygowania JPK_V7. Kary za błędy oraz jak się ich ustrzec.
- Pytania i problemy uczestników szkolenia.
Dodatkowe informacje
Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
- dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:
- Sesja video I 9.00 – 10.30
- Sesja video II 10.45 – 12.15
- Sesja video III 12.45 – 14.15
- Sesja video IV 14.45 – 16.15
Wymagania techniczne
- komputer z kamerą i głośnikiem,
- stabilny dostęp do Internetu