Miejsce:
on-line
Typ:
Szkolenie
Tryb:
Szkolenie krótkie (9:00-16:00)
Terminy

Program

Wykładowca: Tomasz Wojewoda – specjalista w zakresie podatków

Program kursu (8 godzin wykładowych):

  1. Zmiany od 1 stycznia 2025 r.
    • Wprowadzenie możliwości korzystania przez polskich podatników ze zwolnienia podmiotowego, dla tzw. drobnych przedsiębiorców, w innych krajach UE (procedura SME) – warunki stosowania zwolnienia, obowiązki sprawozdawcze, zasady rozliczeń.
    • Wprowadzenie możliwości korzystania ze zwolnienia podmiotowego w Polsce przez podatników z innych państw Unii Europejskiej – warunki stosowania zwolnienia, obowiązki sprawozdawcze, przepisy przejściowe.
    • Zmiany w zakresie wliczania wartości WDT do limitu zwolnienia podmiotowego w Polsce (200.000 zł rocznie).
    • Zmiany w zakresie ustalania, w obrocie międzynarodowym, miejsca świadczenia usług wstępu na imprezy kulturalne, artystyczne, sportowe, naukowe, edukacyjne, rozrywkowe itp. w przypadku gdy obecność na nich jest wirtualna – zasady rozliczania eksportu i importu usług.
    • Odroczenie obowiązku zapewnienia współpracy kasy rejestrującej on line z terminalem płatniczym.
    • Nowe zasady, od 1 października 2025 r., rozliczania kaucji za opakowania w związku z wejściem w życie systemu kaucyjnego w Polsce.
  2. Bieżące problemy i zagadnienia.
    • Zasady potrącania podatku naliczonego, odliczanie podatku VAT z faktur zawierających tzw. błędy mniejszej wagi (np. błąd w nazwie lub adresie nabywcy bądź sprzedawcy, błąd w NIP-ie, błąd w dacie sprzedaży itp.) bez obowiązku wystawiania noty korygującej lub faktury korygującej.
    • Potrącanie VAT – u naliczonego z faktur wystawionych przez podmioty nie zarejestrowane jako podatnik VAT.
    • Odliczanie podatku VAT z faktur zawierających błędy dotyczące kwoty podatku, stawki, ceny, wartości lub ilości towarów itp.
    • Najczęściej występujące problemy praktyczne związane z potrącaniem podatku naliczonego – niedobory, straty, zakup usług gastronomicznych i noclegowych, zakup usług cateringowych, wydatki niestanowiące kosztów uzyskania przychodów – możliwość potrącenia VAT naliczonego (np. wydatki na zakup alkoholu, nieodpłatne świadczenia itp.).
    • Warunki potrącania VAT naliczonego z tytułu WNT, importu usług oraz dostawy towarów, dla której podatnikiem jest nabywca.
    • Obowiązek wystawiania faktur zaliczkowych, obligatoryjne elementy takiej faktury oraz przypadki kiedy podatnik nie musi wystawiać faktur zaliczkowych.
    • Rozliczanie zaliczek w obrocie krajowym i międzynarodowym, moment powstania obowiązku podatkowego, zaliczki nie podlegające opodatkowaniu VAT – em, nadpłaty, zasady potrącania VAT – u naliczonego przez nabywcę.
    • Zasady rozliczania przez sprzedawcę i nabywcę faktur korygujących (in minus) zmniejszających VAT należny lub naliczony, formalne zniesienie obowiązku otrzymania potwierdzenia odbioru faktury korygującej przez nabywcę, zasady dokumentowania, terminy i warunki dokonania korekty, skonta itp.
    • Rozliczanie korekt zmniejszających (in minus) z tytułu WNT, importu usług oraz dostawy towarów, dla której podatnikiem jest nabywca.
    • Zasad rozliczania, przez sprzedawcę, faktur korygujących zwiększających podstawę opodatkowania lub VAT należny (in plus).
    • Zasady stosowania kursów walut w przypadku korekt dotyczących faktur wystawionych w walucie obcej, w obrocie krajowym i międzynarodowym.
    • Czynności nieodpłatne: użyczenia, prezenty, nagrody, przekazanie i zużycie towarów oraz świadczenie usług na potrzeby reprezentacji i reklamy, prezenty o małej wartości, drukowane materiały reklamowe bądź informacyjne, próbki, świadczenia na rzecz pracowników, świadczenia finansowane z ZFŚS, świadczenia wynikające z przepisów BHP (środki higieny osobistej, odzież robocza i ochronna, napoje: kawa, herbata, soki itp.), darowizny, świadczenie usług bez pobrania należności – zasady rozliczania na gruncie VAT.
    • Przypadki, gdy świadczenia na cel reprezentacji i reklamy oraz na potrzeby osobiste pracowników nie podlegają opodatkowaniu VAT – em.
    • Spotkania i wyjazdy integracyjne, szkolenia pracowników – zasady rozliczania na gruncie VAT.
    • Katalog towarów i usług podlegających bezwzględnemu obowiązkowi ewidencji w kasie rejestrującej w przypadku dostaw dla osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej.
    • Refakturowanie usług – zasady rozliczeń, moment powstania obowiązku podatkowego, refakturowanie mediów przy najmie lokali użytkowych i mieszkalnych, orzecznictwo TSUE.
    • Zasady opodatkowania wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów (dokumentowanie, warunki stosowania stawki 0% itp.).
    • Rozliczania międzynarodowych transakcji łańcuchowych (zasady opodatkowania VAT, określenie miejsca dostawy itp., praktyka i orzecznictwo TSUE).
    • Anulowanie faktur.
    • Zasady wystawiania i rozliczania faktur, obligatoryjne elementy faktury, duplikaty faktur, sprzedaż ciągła, faktury zbiorcze, zasady przesyłania faktur w formie elektronicznej itp.
    • Zasady rozliczania importu i eksportu usług (moment powstania obowiązku podatkowego, podstawa opodatkowania, rabaty, korekty, kursy walut, zasady dokumentowania, deklaracje itp.).
    • Pozostałe zagadnienia.
  3. Odpowiedzi na pytania uczestników.

Dodatkowe informacje

Szkolenie hybrydowe
Udział możliwy w formie stacjonarnej lub on-line.
Wybór formy szkolenia w chwili zapisu.

Szkolenie stacjonarne.
Cena obejmuje: udział w kursie, autorskie materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch.
Zajęcia odbywać się będą w O/O SKwP w Warszawie w godzinach 9:00 – 16:00.

Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu on-line wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
  • dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.

Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:

  • Sesja video I 9.00 – 10.30
  • Sesja video II 10.45 – 12.15
  • Sesja video III 12.45 – 14.15
  • Sesja video IV 14.30 – 16.00
Wymagania techniczne
  • komputer z kamerą i głośnikiem,
  • stabilny dostęp do Internetu
Płocka 17 lok. 25
01-231 Warszawa

tel. 885 305 645


PKO Bank Polski S.A. 31 1020 1156 0000 7402 0007 5119