Miejsce:
Warszawa
Typ:
Szkolenie
Tryb:
Terminy

Cel

Forma realizacji: Forma stacjonarna. Szkolenie ma charakter warsztatowy. Uczestnicy pracują na samodzielnych stanowiskach komputerowych z zainstalowanym programem PŁATNIK ZUS w najnowszej wersji i z przygotowaną bazą z danymi do ćwiczeń.

Adresaci szkolenia: Szkolenie przeznaczone  jest dla osób, które znają podstawowe zasady funkcjonowania  programu PŁATNIK ZUS i chcą podnieść swoje kwalifikacje, a także zdobyć nowe umiejętności z zakresu komunikacji z ZUS.

Cel szkolenia: Celem szkolenia jest usystematyzowanie i rozszerzenie wiedzy w zakresie prawidłowego sporządzania oraz korygowania dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych
w przypadkach, które występują nie zawsze i nie każdego płatnika. Przedstawione zostaną również rzadziej wykorzystywane funkcjonalności programu, które są przydatne
w określonych  sytuacjach. Przykładowo: konieczność usunięcia z bieżącej bazy roboczej kompletu danych wybranego płatnika.

Korzyści: Uczestnictwo w warsztatach pozwala z jednej strony na udoskonalenie praktycznych umiejętności korzystania z różnych funkcjonalności programu PŁATNIK ZUS, a z drugiej: na poszerzenie wiedzy teoretycznej za zakresu rozliczeń płatników z ZUS.

Program

Wykładowca: Bożenna Rumszus – specjalista z zakresu programu PŁATNIK

Program kursu (8 godzin wykładowych):

  1. Konfiguracja programu:
    • Ustawienia parametrów programu,
    • ustawienia bazy danych, w tym optymalizacja i migracja bazy danych,
    • konfigurowanie archiwum dla bieżącej bazy roboczej,
    • ustawienia pasków narzędzi,
    • definiowanie lokalizacji raportów pobieranych z ZUS,
    • certyfikaty i ich aktualizacja (podpis kwalifikowany, certyfikat ZUS, listy CRL).
  2. Różnorodne wykorzystanie ustawienia pracy płatnika jako płatnika wielooddziałowego:
    • sporządzanie dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych w oddziałach,
    • przekazywanie danych do centrali (różne metody agregacji danych),
    • symulacja przekazu danych z centrali do ZUS (raportowanie wysyłki z podziałem
      na oddziały) .
  3. Tworzenie i modyfikacja kartoteki ubezpieczonego.
    • wyszukiwanie i filtrowanie danych w rejestrze ubezpieczonych. – warunki złożone,
    • łączenie kilku kartotek jednego ubezpieczonego,
    • aktualizacja danych obcokrajowca po uzyskaniu przez niego PESEL,
    • zgłoszenie zmiany/korekty danych identyfikacyjnych i adresowych ubezpieczonego oraz członka jego rodziny,
    • sporządzanie formularzy dotyczących skrócenia okresu przechowywania akt osobowych ubezpieczonych.
  4. Dokumentacja zgłoszeniowa i rozliczeniowa – wybrane przypadki, w tym:
    • kontrakt menedżerski, prokurent, członek rady nadzorczej, członek zarządu,
    • wspólnik spółki komandytowej,
    • pracownik wykonujący umowę zlecenia w trakcie urlopu wychowawczego,
    • zasiłek opiekuńczy w czasie łączenia urlopu rodzicielskiego z pracą na część etatu,
    • zasiłek macierzyński podwyższony do wysokości świadczenia rodzicielskiego,
    • przychód ze stosunku pracy: za inny rok kalendarzowy lub z nieoskładkowaną częścią wynagrodzenia,
    • kilka umów zleceń jednego ubezpieczonego z częściowo porywającym się terminem realizacji, ze zmianą zakresu ubezpieczeń w trakcie ich trwania,
    • praca w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze,
    • zgon ubezpieczonego.
  5. Wykorzystanie opcji zasilenia inicjalnego.
  6. Weryfikacja zależności między dokumentami w bazie płatnika i kartotekami ubezpieczonych.
  7. Archiwizacja danych:
    • archiwizacja zestawu dokumentów,
    • archiwizacja kompletu danych płatnika składek.
  8. Przenoszenie danych z dokumentów wystawianych w programie PŁATNIK do arkuszy w EXCEL.
  9. Korekty dokumentów
    • zastosowanie formularza ZUS KOA,
    • korekty dokumentów zgłoszeniowych, w szczególności: kodu tytułu do ubezpieczeń, kodu wykonywanego zawodu, zakresu ubezpieczeń oraz dat ich obowiązywania,
    • korekty podstaw wymiaru i kwot składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne w raportach rozliczeniowych skorygowanych przez ZUS w związku
      z przekroczeniem rocznego limitu podstawy na ubezpieczenia emerytalne i rentowe,
    • korekty danych wykazywanych w raporcie ZUS RPA,
    • korekty rozliczeń absencji ubezpieczonych, w tym nieobecności chorobowej po uznaniu jej jako powstałej w wyniku wypadku przy pracy
  10. Praca z wieloma płatnikami i wieloma  bazami danych:
    • przekazywanie danych do ZUS za innych płatników,
    • przenoszenie wybranych danych o ubezpieczonych i ich rozliczeniach składkowych
      z jednej bazy danych do drugiej,
    • usuwanie z bieżącej bazy roboczej kompletu danych płatnika składek,
    • transfer wybranych danych o ubezpieczonych do innego płatnika składek.
  11. Odpowiedzi na pytania słuchaczy szkolenia

Dodatkowe informacje

Szkolenie stacjonarne.

Cena obejmuje: udział w kursie, autorskie materiały szkoleniowe, serwis kawowy.
Zajęcia odbywać się będą w godzinach 9.15 – 16.00.

Płocka 17 lok. 25
01-231 Warszawa

tel. 885 305 645


PKO Bank Polski S.A. 31 1020 1156 0000 7402 0007 5119