Miejsce:
on-line
Typ:
Szkolenie
Tryb:
Terminy

Cel

Szkolenie skierowane jest do osób, które w ramach obowiązków zawodowych zajmują się rozliczaniem podatku VAT z tytułu transakcji międzynarodowych (księgowych, doradców podatkowych, biegłych rewidentów), a także każdego, kto w swojej praktyce zawodowej zajmuje się zawieraniem i realizacją transakcji międzynarodowych (radców prawnych, adwokatów, handlowców, pracowników działów fakturowania) i chciałby uzyskać wiedzę jak okoliczności i warunki realizacji transakcji międzynarodowych przekładają się na obszar zagadnienia z obszaru podatku VAT. Uczestnicy szkolenia  uzyskają kompleksową wiedzę w zakresie zasad identyfikacji poszczególnych rodzajów transakcji międzynarodowych, ich rozliczania, korygowania rozliczeń, dokumentowania i ewidencjonowania, z perspektywy podatku VAT. Podczas szkolenia omówione zostaną takie transakcje jak: WDT, WNT, eksport towarów, import towarów, WSTO, SOTI, dostawa towarów poza terytorium kraju, nabycie towarów, dla którego podatnikiem jest nabywca, eksport usług, import usług, a także zasady i przykłady rozliczania towarowych transakcji łańcuchowych (m.in. trójstronnych, wraz z procedurą uproszczoną) oraz tematyka refakturowania usług w obrocie międzynarodowym.

Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatowej, w ramach której omawiane są i analizowane z uczestnikami konkretne przykłady transakcji międzynarodowych z perspektywy przepisów regulujących podatek VAT.

Szkolenie pierwotnie funkcjonujące jako szkolenie 1-dniowe zostało na podstawie sugestii uczestników rozbudowane do dwóch dni szkoleniowych i wzbogacone o jeszcze większą ilość praktycznych aspektów i ćwiczeń z zakresu rozliczania transakcji międzynarodowych.

 

 

Program

Wykładowca: Cezary Pieńkosz  doradca podatkowy

Program kursu (16 godzin wykładowych):

Dzień I

  1. Sprzedaż towarów w ramach transakcji międzynarodowych (WDT, eksport towarów, WSTO, SOTI, dostawa towarów poza terytorium kraju):
    • Identyfikacja transakcji międzynarodowych
    • Status nabywcy (przedsiębiorca, konsument) a wpływ na rozliczenie VAT
    • Faktura sprzedażowa w towarowych transakcjach międzynarodowych
    • Rozliczenie transakcji
    • Świadczenie kompleksowe i jego znaczenie
    • Korekty i faktury korygujące
    • Ujęcie w JPK_VAT
  2. Zakup towarów  w ramach transakcji międzynarodowych (WNT, import towarów, nabycie towarów, dla którego podatnikiem jest nabywca):
    • Identyfikacja transakcji międzynarodowych
    • Status nabywcy a wpływ na rozliczenie VAT
    • Faktura zakupowa w towarowych transakcjach międzynarodowych
    • Rozliczenie transakcji
    • Świadczenie kompleksowe i jego znaczenie
    • Korekty i faktury korygujące
    • Ujęcie w JPK_VAT
  3. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia. Dyskusja.

Dzień II

  1. Rozliczanie towarowych transakcji łańcuchowych (m.in. transakcje trójstronne i procedura uproszczona dla transakcji trójstronnych).
  2. Sprzedaż usług w ramach transakcji międzynarodowych (eksport usług):
    • Identyfikacja transakcji międzynarodowych i znaczenie stałego miejsca prowadzenia działalności
    • Status nabywcy (przedsiębiorca, konsument) a wpływ na rozliczenie VAT
    • Faktura sprzedażowa w usługowych transakcjach międzynarodowych
    • Rozliczenie transakcji
    • Świadczenie kompleksowe i jego znaczenie
    • Korekty i faktury korygujące
    • Ujęcie w JPK_VAT
  3. Zakup usług  w ramach transakcji międzynarodowych (import usług):
    • Identyfikacja transakcji międzynarodowych i znaczenie stałego miejsca prowadzenia działalności
    • Status nabywcy a wpływ na rozliczenie VAT
    • Faktura zakupowa w usługowych transakcjach międzynarodowych
    • Rozliczenie transakcji
    • Świadczenie kompleksowe i jego znaczenie
    • Korekty i faktury korygujące
    • Ujęcie w JPK_VAT
  4. Refakturowanie w transakcjach międzynarodowych.
  5. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia. Dyskusja.

Dodatkowe informacje

Szkolenie hybrydowe
Udział możliwy w formie stacjonarnej lub on-line.
Wybór formy szkolenia w chwili zapisu.

Szkolenie stacjonarne.
Cena obejmuje: udział w kursie, autorskie materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch.
Zajęcia odbywać się będą w O/O SKwP w Warszawie w godzinach 9:00 – 16:00.

Szkolenie on-line.
Uczestnictwo w szkoleniu on-line wymaga wcześniejszej opłaty.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
  • dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.

Szkolenie trwa 16 godzin wykładowych realizowanych w ciągu dwóch dni i składa się z sesji video z wykładowcą:

  • Sesja video I 9.00 – 10.30
  • Sesja video II 10.45 – 12.15
  • Sesja video III 12.45 – 14.15
  • Sesja video IV 14.30 – 16.00
Wymagania techniczne
  • komputer z kamerą i głośnikiem,
  • stabilny dostęp do Internetu
Płocka 17 lok. 25
01-231 Warszawa

tel. 885 305 645


PKO Bank Polski S.A. 31 1020 1156 0000 7402 0007 5119